dinsdag 5 maart 2013

Vollezele (Elite z.c. - 03/03/2013) - Valse start

Wat goed begon, eindigde jammer genoeg in mineur.
Vrijdag kon ik namelijk langs bij kinesist Tom Du Prez van Move-To-Cure met mijn aanhoudende kniepijn. Na een kort onderzoek kon hij mij vertellen dat de kniepijn niet van een ontstoken spier voortkwam, maar van een slecht getrainde spier. 
Met oefeningen zou dit normaal over moeten gaan..ik ben benieuwd...

Ik kon dus met een goed gevoel naar Vollezele voor de eerste wedstrijd van het seizoen.
Eén van mijn eerste doelen is dus al bereikt, mentaal en fysiek klaar staan aan de eerste wedstrijd!
We stonden met 106 deelnemers aan de start voor een wedstrijd van 9 ronden met telkens de Congoberg. Ik had me voorgenomen rustig te starten, zeker de eerste ronde en zien hoe alles zou vlotten. Net zoals het vaak het geval is bij de eerste wedstrijden, ging het er ook nu zenuwachtig aan toe. Bij het naderen van de eerste beklimming, was er een grote valpartij met een 15-tal renners. Ik en nog 20 anderen zaten hier vlak achter (de koers was immers nog maar 10 minuten ver) en konden niet meteen weg. Hierdoor dienden we tot meer dan een halve minuut te wachten voor we onze weg konden hervatten. Het peloton wachtte niet en wanneer we bijna terug bij het peloton kwamen, trok deze door op de Congoberg. Gevolg = na 1 ronde waren we al met 25-30 renners minder. Ik kon dus meteen ontgoocheld inpakken zonder 1 trap te geven. Nog maar eens is dus gebleken hoe belangrijk het is altijd vooraan te koersen. Zelfs in het begin. Dit wordt dan ook de boodschap voor komende zaterdag te Wetteren, waar er naar jaarlijkse gewoonte tussen de 200-300 renners aan de start verschijnen. Spannend...

Enkele foto's: