maandag 25 februari 2013

Berlare (Elite z.c. - 08/09/2012) - Goede snelle wedstrijd...

Met een beetje spanning in de benen stond ik afgelopen zaterdag aan de start van Berlarekoers. Zoals elk jaar was de opkomst zeer groot en stonden we met 154 renners aan de start voor 12 ronden van 9,4 km. Goed vooraan blijven was dus de boodschap, want het beloofde een snelle wedstrijd te worden.
Van bij de start ging het tempo dan ook de hoogte in en tikten we verscheidene keren de 60 km/u aan. Ik hield me goed in de buik van het peloton en ondanks de warmte ging het aannemen van drinkbussen verrassend goed (was weer even wennen). Al gauw bereikte ik de helft van de wedstrijd (een overwinning op zich). Jammer genoeg zakte ik dan terug naar de laatste helft van het peloton. Zo kon ik niet anticiperen op een vlucht van een 40-tal renners die zich finaal los maakte van het peloton (met daarin mijn ploegmaat Steven Dierickx). 
Ikzelf ondervond tot mijn grote verbazing verder geen problemen en kon de 112 km vrij vlot uitrijden als 122ste. We behaalden een gemiddelde snelheid van 46,3 km/u.
Het was 5 jaar gereden dat ik een wedstrijd bij de Elite z.c. had uitgereden. Desondanks het een vrij 'makkelijk' parcours was, was ik toch tevreden.
Komende zondag sta ik aan de start van de wedstrijd in Stekene. Daar zal het ongetwijfeld een stuk pittiger worden. We zien wel...

Alvast enkele foto's (met dank aan José Haelterman en Rita Thianpondt):