maandag 25 februari 2013

Haaltert (Elite z.c. - 16/09/2012) - Nog iets te zwaar

Onder een mooie herfstzon, stonden we met een 80-tal renners aan de start te Haaltert. Er dienden 9 ronden afgelegd te worden van iets meer dan 12km. De aankomst lag op een korte, lastig helling.
Van bij de start voelden de benen goed aan, maar de helling richting aankomst was voor mij nog iets te lastig. Wellicht hebben de nog overtollige kilo's hiermee iets te maken. Het was steeds bijten en hoewel ik op de rest van het parcours vlot meereed, ging het mij daar veel te snel.Bij het ingaan van de 5de ronde moest ik dan ook een gat laten samen met een tiental andere renners. We hebben gedurende meer dan 3/4 van een ronde op 100 meter gehangen, maar we kregen jammer genoeg het gat niet dicht. Na 5/9 ronden zat mijn wedstrijd er dus op.
Mijn ploegmaat Steven werd in de kopgroep knap 9de.

Afzien: